* úroveň náročnosti   1 – začátečník,   2 – pokročilý,   3 – zkušený jogín

Pilates (Kristýna) 1-2

PILATES je metoda cvičení, která má pozitivní účinky především na správné držení těla, zdravou a mobilní páteř. Pokud držíme naše tělo správně, v ose, váhu rozkládáme do obou chodidel, a naše záda jsou v neutrálním postavení, pak se můžeme vyhnout bolestem zad, vyhřezlým ploténkám, hrbu nebo přílišnému prohnutí. Toto učí naše svaly pilates, odolávat gravitaci. Mimo jiné pilates tvaruje a zužuje svaly po celém těle, včetně břicha a při správném cvičení posiluje pánevní dno.

HATHA YOGA ZÁKLADY - pro začátečníky (Magdaléna) 1

Lekce je určená zejména jógovým začátečníkům, ale i těm, co si rádi zopakují již naučené a možná pak zjistí, že něco cestou zapomněli či nesprávně aplikovali. Spolu se budeme učit základní pozice tzv. ásany, naučíme se ovládat svůj dech, tedy pránájámu a nezapomeneme na zklidnění mysli, čili relaxaci. Postupně spojíme jednotlivé prvky Hatha yogy dohromady tak, abychom vytvořili ucelenou formu ásan, kterou si budete schopni zacvičit i sami doma.

MORNING COFFEE FLOW YOGA (Magdaléna) 1,2,3

Vůně čerstvé kávy a jemné, i když vydatné pozice po ránu... to je MORNING COFFEE FLOW YOGA. Lekce zaměřená na správné protažení těla s ohledem na jeho obvyklou ztuhlost po ránu. Budeme více balancovat, protože po ránu hlava není zahlcená rušivými elementy tak jako přes den a lépe se tak s tělem pracuje. Ranní lekce jsou ty nejsladčí, přijďte se o tom se mnou přesvědčit.

YOGA BEFORE COFFEE (Kateřina K.) 1,2,3

Najděte si ráno chvilku pro sebe a přijďte rozproudit energii nasbíranou během noci ještě před tím, než se rozjede kolotoč všedních povinností. V rytmu dechu proplujete pozicemi, stejně tak jako po celý zbytek dne. Ranní vinyasa jóga je to jediné, co před svou ranní kávou potřebujete. Celý den pak bude tak nějak jiný a možná ani to kafe nebudete potřebovat. Uvidíte!

RANNÍ YOGA (Kristýna) 1,2,3

Na ranní józe vás čeká jemný start do celého dne. Přes jemné ásany se dostaneme až k náročnějším a dynamičtějším. Nejenže svaly zaktivujeme, zahřejeme a protáhneme, tak skrze dech, pohyb, koncentraci a relaxaci vyplavíme stres a připravíme mysl do našeho dne. Těšit se můžete na pozdravy slunci, dynamické, statické i balanční ásany, pozice na zapojení hlubokého stabilizačního systému, závěrečnou relaxaci a také na kávičku.

GRAVID YOGA (Monika) 1

Je zaměřená pro maminky v očekávání v každé fázi těhotenství. Lekce jsou vhodné jak pro začínající s jógou tak i již praktikující. Těhotenství a mateřství je významným obdobím v životě ženy a pomocí jógy se jej naučíme lépe a intenzivněji vnímat. Jóga v těhotenství je zaměřena na prevenci bolesti pohybového aparátu, které přináší rostoucí váha a bříško, na snazší a rychlejší průběh porodu, ale také jako psychická příprava na porod. Na lekcích se snažím, aby byly rozmanité a pestré, aby jste se pokaždé na podložku těšily. V lekci se můžete těšit jak na pozice, tak na dechová cvičení a relaxaci.

VINYASA YOGA (Kateřina K.) 1-2

Vinyasa jóga je dynamická jóga, která klade velký důraz na dech. Pozice a přechody mezi pozicemi jsou prováděny v rytmu dechu. Díky tomu je lekce tak plynulá, že není prostor na nic dalšího než na to, být pozorností u svého dechu a sebe samé(ho). Během lekce spolu proplujeme sérií pozic, budeme si s nimi hrát a budeme dbát na jejich správné technické provedení, abychom si neublížili, uvolnili vše ztuhlé a posílili zesláblé. Přes to všechno doplujeme až k závěrečné relaxaci, která uvolní mysl od nekonečných otázek a přemýšlení.

YOGA PRO ZDRAVÁ ZÁDA (Kristýna) 1-2

„Pružná páteř → zdravá páteř“ Jemná jóga se stabilizačními prvky z pilates. Cílem této lekce je zlepšit pružnost a ohebnost páteře, napravit držení těla a ulevit si od bolesti zad. Na lekci můžete očekávat hodně rolování, rotací, úklonů a jemných záklonů. Vedle zad se budeme věnovat i kyčelním kloubům, chodidlu, prstům a „cvičením“ proti syndromu karpálního tunelu.

DYNAMIC FLOW YOGA (Kristýna) 2-3

„Do not yoga, be yoga“ (nedělej jógu, staň se jí) Dynamic yoga flow je dynamičtější lekce jógy, zaměřená na rozproudění energie, prohřátí, protažení a posílení svalů, mobilizaci kloubu, aktivaci hlubokého stabilizačního systému (pánevní dno, hluboké břišní svaly, svaly okolo páteře, bránice) a v neposlední řadě i redukci tuků. Na lekci budeme „proplouvat“ mezi ásanami, pozdravíme slunce, posílíme a vytvarujeme břišní svaly. Neminou nás ani dechová cvičení a relaxace.

YOGA PRO SENIORY (Magdaléna) 1

Ve spolupráci s neziskovou organizací 'Seniorem s radostí' jsme pro vás připravili lekce, které jsou určené pro ty, co se již nachází ve starobním či invalidním důchodu. Pohyb jako takový nás udržuje fyzicky i mentálně mladými, a čím starší jsme, tím více ho potřebujeme. Chtěla bych vás tímto pozvat na naše pravidelné společné lekce, které jsou zcela ZDARMA. Na lekce se není třeba hlásit, ale kapacita je omezená, proto doporučuji se vždy dopředu informovat zda není již plno.

HATHA VINYASA FLOW YOGA (Naďa) 2-3

Středeční Hatha Vinyasa Flow Yoga je především o plynulém spojení jednotlivých pozic - ásan, z čehož vzniká tzv. flow = plynutí. Během lekce se zahřejeme, posílíme, stabilizujeme páteř, najdeme balanc v balančních pozicích, budeme zkoušet nové pozice a vracet se ke starým známým a prohlubovat je. Součástí každé lekce jsou dechová cvičení a na závěr i sladká tečka savásana, nebo-li závěrečná relaxace. A protože každý den je jiný, něčím jedinečný, i naše lekce se budou od sebe čas od času lišit...

WHEEL YOGA (Magdaléna) 2-3

Yoga wheel je unikátní sportovní pomůcka, která pomáhá proti bolestem zad způsobených sedavým zaměstnáním, přetížením svalů zad, i páteřními disbalancemi. Na lekcích ho používáme zejména kvůli protažení, uvolnění napjatého svatlstva, ale také k posílení. Díky yoga wheelu se mnohdy snadněji dostaneme do náročnějších pozic a posouváme se tak v naší praxi dále a mnohem rychleji. Přijďte si kolečko sami vyzkoušet.

SATURDAY MORNING VINYASA YOGA (Magdaléna) 1,2,3

Začněte čas odpočinku správně, a to s jógou. Ranní lekce jsou přínosem po celý zbytek dne. Pozitivně naladí, usměrní myšlenky a lépe nás připraví na dobu odpočinku, ve které bychom se měli snažit být co nejvíce přítomni. Jen tak si dokážeme život užít naplno. Jóga nás učí na chvíli se zastavit a pozorovat pouze svět kolem nás, bez předsudků a očekávání. Přijďte prožít sladkou volnost pohybu a dechu a spojit tak příjemné s užitečným. Ručím vám, že vaše tělo a mysl budou chrochtat blahem. Protože ještě nikdo nikdy neřekl "Lituji, že jsem dnes šel na jógu".

STRONG FLOW (Kateřina C.) 2-3

Dynamická formy jógy pro pokročilé. Lekce strong flow rozvíjí sílu a pružnost našeho těla. Na lekci budeme poctivě pracovat s bandhami - tělesnými zámky a dechem Ujjayi - pranajamickou technikou. Ve Strong Flow prohloubíme již známé pozice, budeme si hrát s balanční skupinou ásan na rukou i na nohou a inverzemi. Tyto skupiny ásan nás učí ovládat sílu i stabilitu fyzického těla a přináší tak mentální sílu a trpělivost.

YIN YOGA (Kateřina C.) 1-2

Yin jóga oslovuje především jinové části těla - kosti, klouby, pojivovou tkáň a především fascie, tj. veškerý ochranný obal. Na rozdíl od svalů, které jsou jangové a mají rády pohyb, oslovíme pojivovou tkáň tichým, klidným přijetím. Jakmile zaujmeme bezpečnou a vyváženou pozici, můžeme uvolnit svaly v oblasti, s níž daná pozice pracuje, a jemně a nenásilně tak podpořit přítok výživy do pojivové tkáně. V Yin józe prozkoumáváme své hranice, jsme v tu chvíli jen sami se sebou, jen my a naše myšlenky. Učíme se je pozorovat stejně tak jako naše tělo i dech a přijmout bez hodnocení. Yin jóga nás učí přijímat a nechat plynout.

LUNCH YOGA (Renata) 1-2

Jemná lekce jógy, na které budeme rozvíjet klasické jógové pozice v plynulém a klidném rytmu dechu. Zaměříme se na fyzickou kondici, vnímání a sebeuvědomování sebe sama. Pracovat budeme s celým tělem i dechem. Naučíme se vnímat své tělo, jeho potřeby a individuality a necháme se unášet na vlně vlastního dechu. Jóga nám pomáhá získat pružnost těla i mysli, přináší uvolnění a protažení po náročném pracovním týdnu. Cílem NENÍ použít naše tělo, abychom se dostali do „pozice“, ale použít pozici, abychom se dostali zpět do našeho těla.

JEMNÁ VINYASA YOGA (Renata) 1,2,3

Ranní lekce vedená v pomalém a klidném rytmu dechu. Trénujeme a zlepšujeme fyzickou kondici, vnímání a sebeuvědomování sebe sama. Praktikujeme klasický pozdrav slunci a sekvence tančícího bojovníka, sekvence pro posílení břicha, sekvence ve vinyasa stylu, otevření kyčlí, techniky záklonů a přípravné pozice stoje na hlavě. Rozvíjíme základy plného jógového dechu, část lekce věnujeme relaxaci, uvolnění a meditaci.

ASHTANGA YOGA 1. série (Tereza) 1-2

Tradiční a ucelená Ashtanga jóga patří mezi dynamičtější druhy jógy a je založena na přesně daném sledu pozic (ásan), které na sebe plynule navazují. Ashtanga pracuje s celým tělem a v logické návaznosti a protahuje tak komplexně celé tělo od krku až po konečky prstů u nohou. Fyzická zdatnost ani předchozí zkušenosti s jógou nejsou podmínkou. Lekce budou vedeny postupně krok za krokem s asistencí a hlavně bez bolesti s ohledem na fyzické dispozice každého klienta. Na závěr každé lekce zařazuji řízenou relaxaci pro uvolnění.