* úroveň náročnosti   1 – začátečník,   2 – pokročilý,   3 – zkušený jogín

Pilates (Kristýna) 1-2

PILATES je metoda cvičení, která má pozitivní účinky především na správné držení těla, zdravou a mobilní páteř. Pokud držíme naše tělo správně, v ose, váhu rozkládáme do obou chodidel, a naše záda jsou v neutrálním postavení, pak se můžeme vyhnout bolestem zad, vyhřezlým ploténkám, hrbu nebo přílišnému prohnutí. Toto učí naše svaly pilates, odolávat gravitaci. Mimo jiné pilates tvaruje a zužuje svaly po celém těle, včetně břicha a při správném cvičení posiluje pánevní dno.

VINYASA FLOW YOGA (Magdaléna) 1,2,3

Vinyasa Flow nás učí spojovat ásany v rytmu dechu. K tomu je potřeba plného soustředění.. je snadné zapomenout na dech, když se musíte soustředit na tolik přechodů najednou.. Právě v tom nám jóga pomáhá. Přirozeným způsobem nás nutí vtáhnout naše smysly dovnitř do sebe. Během pravidelného praktikování ásan tak postupně zjišťujeme, že se lépe soustředíme a čím dál víc se přibližujeme ke svému pravému já.. od fyzična se dostáváme k niternému prožitku. Našim úkolem je se to naučit přenášet dále do každodenního života a prožít tak život naplno a vědomě.

MORNING COFFEE FLOW YOGA (Magdaléna) 1-2

Vůně čerstvé kávy a jemné, i když vydatné pozice po ránu... to je MORNING COFFEE FLOW YOGA. Lekce zaměřená na správné protažení těla s ohledem na jeho obvyklou ztuhlost po ránu. Budeme více balancovat, protože po ránu hlava není zahlcená rušivými elementy tak jako přes den a lépe se tak s tělem pracuje. Ranní lekce jsou ty nejsladčí, přijďte se o tom se mnou přesvědčit.

YOGA BEFORE COFFEE (Kateřina K.) 1-2

Najděte si ráno chvilku pro sebe a přijďte rozproudit energii nasbíranou během noci ještě před tím, než se rozjede kolotoč všedních povinností. V rytmu dechu proplujete pozicemi, stejně tak jako po celý zbytek dne. Ranní vinyasa jóga je to jediné, co před svou ranní kávou potřebujete. Celý den pak bude tak nějak jiný a možná ani to kafe nebudete potřebovat. Uvidíte!

RANNÍ YOGA (Kristýna) 1-2

Na ranní józe vás čeká jemný start do celého dne. Přes jemné ásany se dostaneme až k náročnějším a dynamičtějším. Nejenže svaly zaktivujeme, zahřejeme a protáhneme, tak skrze dech, pohyb, koncentraci a relaxaci vyplavíme stres a připravíme mysl do našeho dne. Těšit se můžete na pozdravy slunci, dynamické, statické i balanční ásany, pozice na zapojení hlubokého stabilizačního systému, závěrečnou relaxaci a také na kávičku.

GRAVID YOGA (Jana) 1

Těhotenství a mateřství je významným obdobím v životě ženy a pomocí jógy se jej naučíme lépe a intenzivněji vnímat. Jóga v těhotenství je zaměřena na prevenci bolesti pohybového aparátu, které přináší rostoucí váha a bříško, na snazší a rychlejší průběh porodu, ale také jako psychická příprava na porod. Na lekcích se snažíme, aby byly rozmanité a pestré, aby jste se pokaždé na podložku těšily. V lekci se můžete těšit jak na pozice, tak na dechová cvičení a relaxaci.

VINYASA YOGA (Kateřina K.) 1-2

Vinyasa jóga je dynamická jóga, která klade velký důraz na dech. Pozice a přechody mezi pozicemi jsou prováděny v rytmu dechu. Díky tomu je lekce tak plynulá, že není prostor na nic dalšího než na to, být pozorností u svého dechu a sebe samé(ho). Během lekce spolu proplujeme sérií pozic, budeme si s nimi hrát a budeme dbát na jejich správné technické provedení, abychom si neublížili, uvolnili vše ztuhlé a posílili zesláblé. Přes to všechno doplujeme až k závěrečné relaxaci, která uvolní mysl od nekonečných otázek a přemýšlení.

YOGA PRO ZDRAVÁ ZÁDA (Kristýna) 1-2

„Pružná páteř → zdravá páteř“ Jemná jóga se stabilizačními prvky z pilates. Cílem této lekce je zlepšit pružnost a ohebnost páteře, napravit držení těla a ulevit si od bolesti zad. Na lekci můžete očekávat hodně rolování, rotací, úklonů a jemných záklonů. Vedle zad se budeme věnovat i kyčelním kloubům, chodidlu, prstům a „cvičením“ proti syndromu karpálního tunelu.

DYNAMIC FLOW YOGA (Kristýna) 2-3

„Do not yoga, be yoga“ (nedělej jógu, staň se jí) Dynamic yoga flow je dynamičtější lekce jógy, zaměřená na rozproudění energie, prohřátí, protažení a posílení svalů, mobilizaci kloubu, aktivaci hlubokého stabilizačního systému (pánevní dno, hluboké břišní svaly, svaly okolo páteře, bránice) a v neposlední řadě i redukci tuků. Na lekci budeme „proplouvat“ mezi ásanami, pozdravíme slunce, posílíme a vytvarujeme břišní svaly. Neminou nás ani dechová cvičení a relaxace.

YOGA PRO SENIORY (Magdaléna) 1

Ve spolupráci s neziskovou organizací 'Seniorem s radostí' jsme pro vás připravili lekce, které jsou určené pro ty, co se již nachází ve starobním či invalidním důchodu. Pohyb jako takový nás udržuje fyzicky i mentálně mladými, a čím starší jsme, tím více ho potřebujeme. Chtěla bych vás tímto pozvat na naše pravidelné společné lekce, které jsou zcela ZDARMA. Na lekce se není třeba hlásit, ale kapacita je omezená, proto doporučuji se vždy dopředu informovat zda není již plno.

HATHA VINYASA FLOW YOGA (Naďa) 2-3

Středeční Hatha Vinyasa Flow Yoga je především o plynulém spojení jednotlivých pozic - ásan, z čehož vzniká tzv. flow = plynutí. Během lekce se zahřejeme, posílíme, stabilizujeme páteř, najdeme balanc v balančních pozicích, budeme zkoušet nové pozice a vracet se ke starým známým a prohlubovat je. Součástí každé lekce jsou dechová cvičení a na závěr i sladká tečka savásana, nebo-li závěrečná relaxace. A protože každý den je jiný, něčím jedinečný, i naše lekce se budou od sebe čas od času lišit...

WHEEL YOGA (Magdaléna) 1,2,3

Yoga wheel je unikátní sportovní pomůcka, která pomáhá proti bolestem zad způsobených sedavým zaměstnáním, přetížením svalů zad, i páteřními disbalancemi. Na lekcích ho používáme zejména kvůli protažení, uvolnění napjatého svatlstva, ale také k posílení. Díky yoga wheelu se mnohdy snadněji dostaneme do náročnějších pozic a posouváme se tak v naší praxi dále a mnohem rychleji. Přijďte si kolečko sami vyzkoušet.

SATURDAY MORNING VINYASA YOGA (Magdaléna) 1,2,3

Začněte čas odpočinku správně, a to s jógou. Ranní lekce jsou přínosem po celý zbytek dne. Pozitivně naladí, usměrní myšlenky a lépe nás připraví na dobu odpočinku, ve které bychom se měli snažit být co nejvíce přítomni. Jen tak si dokážeme život užít naplno. Jóga nás učí na chvíli se zastavit a pozorovat pouze svět kolem nás, bez předsudků a očekávání. Přijďte prožít sladkou volnost pohybu a dechu a spojit tak příjemné s užitečným. Ručím vám, že vaše tělo a mysl budou chrochtat blahem. Protože ještě nikdo nikdy neřekl "Lituji, že jsem dnes šel na jógu".

LET IT FLOW (Kateřina C.) 2-3

Lekce vedená ve stylu Vinyasa Flow yogy. Stejně tak jako ve svém životě, v různých situacích a vztazích jen my sami volíme, jak daleko a hluboko k sobě vše kolem nás pustíme. Tak i v této lekci bude jen na vás, jak hluboko a daleko ve své ásanové praxi budete chtít zajít. Pokud vám vaše tělo otevře dveře, vstupte a zkoumejte (princip svádhjája) dál, pokud dveře zůstávají zavřené, zkoumejte, co potřebujete k tomu, abyste je otevřeli v duchu ahimsy a satji.

YIN YOGA (Kateřina C.) 1-2

Yin jóga oslovuje především jinové části těla - kosti, klouby, pojivovou tkáň a především fascie, tj. veškerý ochranný obal. Na rozdíl od svalů, které jsou jangové a mají rády pohyb, oslovíme pojivovou tkáň tichým, klidným přijetím. Jakmile zaujmeme bezpečnou a vyváženou pozici, můžeme uvolnit svaly v oblasti, s níž daná pozice pracuje, a jemně a nenásilně tak podpořit přítok výživy do pojivové tkáně. V Yin józe prozkoumáváme své hranice, jsme v tu chvíli jen sami se sebou, jen my a naše myšlenky. Učíme se je pozorovat stejně tak jako naše tělo i dech a přijmout bez hodnocení. Yin jóga nás učí přijímat a nechat plynout.

ASHTANGA YOGA 1. série (Tereza) 1-2

Tradiční a ucelená Ashtanga jóga patří mezi dynamičtější druhy jógy a je založena na přesně daném sledu pozic (ásan), které na sebe plynule navazují. Ashtanga pracuje s celým tělem a v logické návaznosti a protahuje tak komplexně celé tělo od krku až po konečky prstů u nohou. Fyzická zdatnost ani předchozí zkušenosti s jógou nejsou podmínkou. Lekce budou vedeny postupně krok za krokem s asistencí a hlavně bez bolesti s ohledem na fyzické dispozice každého klienta. Na závěr každé lekce zařazuji řízenou relaxaci pro uvolnění.

YOGA ANTISTRESS (Kristýna) 1-2

Yoga antistress je jemná zklidňující jóga za zvuku manter, vln a bubnů v aromatickém prostředí. Tato hodina bude originální svými příběhy, výklady ze zajímavých knih a klidnou atmosférou. Těšte se na olejíčky, svíčky, vonné tyčinky a na klid, který léčí orgánové soustavy, rozpouští napětí, mírní bolest, usměrňuje myšlenky, vyrovnává hormonální nerovnováhu a tvoří úsměv v očích.

HATHA YOGA (Johana) 1-2

Na společné lekci Hatha jógy protáhneme celé tělo pomocí ásan, uklidníme mysl a odpočineme si od stresu kolem nás. Prozkoumáme hloubky různých pozic při současném mísení dechu (pránájámy) a pohybu. Nedílnou součástí lekce Hatha jógy je naše oblíbená relaxace, kterou si okořeníme vizualizacemi, mantrami či muzikou. Na každé lekci se zaměříme na jinou část těla či naší duše. Žádnou nudu a stereotyp nečekejte. Lekce jsou vhodné jak pro začátečníky tak pro pokročilejší praktikanty. Uvítám i úplné jógové nováčky.